.

ANWAR IBRAHIM DALANG RAKAMAN PHONESEX MAT SABU & NORMAH??! #marxsabu


teknologi rakaman perbualan telefon (wiretapping) telah bermula sejak 1890an, kira-kira 20 tahun selepas alexander graham bell mencipta telefon. namun penggunaan meluas teknologi rakaman bermula di US sejak tahun 1960an untuk aktiviti perisikan.

jadi bukan sesuatu yang mustahil teknologi ini sampai ke malaysia pada tahun 1994 dalam kes rakaman perbualan mat sabu dan isteri orang, normah!

di kebanyakan negara hari ini mengharamkan rakaman perbualan telefon berdasarkan akta privasi sesebuah negara. seseorang yang mendapati suaranya dirakamkan boleh mengenakan tindakan mahkamah ke atas orang yang merakamkan atau orang yang menyebarkan perbualan telefonnya.

mat sabu tersepit dalam situasi ini... jika dia mengarahkan mahkamah menghentikan rakaman perbualan sex yang sedang rancak tersebar di internet sekarang bermakna dia mengakui suara di dalam rakaman itu adalah suaranya. jika dia menyaman orang yang menyebarkan rakaman tersebut atas alasan fitnah, bermakna dia harus siap memanjat tangga mahkamah untuk membuktikan suara itu bukan suaranya. kaedah teknologi dan konvensional harus mat sabu lalui untuk menafikan semua tohmahan jika benar itu bukan suaranya.

jadi langkahnya enggan membuat apa2 ulasan berkaitan isu ini boleh dikatakan langkah bijak yang bersifat sementara memandangkan dia sekarang sedang penat bergelut menjawab isu komunisme yang berpunca dari keceluparan mulutnya sendiri. mahu tidak mahu selepas isu sejarah bukit kepong ini reda, mat sabu terpaksa pula menjawab satu lagi fakta sejarah berkaitan dirinya sendiri - di bilik 121, hotel perdana KB.

siapakah dalang yang mengarahkan perbualan telefon mat sabu dan normah dirakamkan? ada spekulasi yang timbul anuwar ibrahim adalah dalang kepada rakaman telefon mat sabu dan normah ekoran dendamnya bila mat sabu bising dalam setiap sesi ceramah ketika itu menggelarkan anuwar sebagai 'al-juburi'. anuwar sekarang boleh menarik nafas lega bila semua 'serangan' media perdana & media baru tertumpu kepada mat sabu...

transkrip penuh perbualan penuh ghairah mat sabu dan normah boleh dibaca di sini (KLIK) atau dengar sendiri adakah benar suara serak-serak sengau itu milik mat sabu di sini (KLIK).
.

0 das tembakan!: