.

FELDA BERDAGANG DENGAN ISRAEL?? @MAHFUZOMAR BODOH DALAM SUBJEK GEOGRAFI!!



Si bahalol - Mahfuz Omar masih lagi tidak berpuas hati dengan penerangan Datuk Ahmad Maslan yang mana anak syarikat FELDA, FISB tidak pernah mengadakan hubungan dagang dengan Israel, tetapi penghantaran melalui pelabuhan Ashdod, Israel adalah kepada sebuah syarikat yang berpengkalan di Jenin, Palestin.

"All the products which consisted of bulk oil and edible oils were for shipping to Palestine," Datuk Ahmad Maslan told a news conference at Parliament's lobby Thursday. RUJUK SINI

Cuba perhatikan peta di bawah, Jenin terletak di bahagian Utara Tebing Barat. Mungkin Mahfuz selama ini tidak faham hampir keseluruhan kawasan pantai Palestin sekarang berada di bawah takluk Israel (kecuali Gaza) Jadi sebarang penghantaran barangan melalui laut harus melalui bumi Israel. Nampak sangat selama ini PAS cuma pandai memekik tentang Palestin, tapi seluas mana Israel sudah menjajah Palestin pun mereka tak pernah ambil peduli...


Satu-satunya pelabuhan yang berada di bawah tadbir Palestin adalah Gaza... Kenapa barangan tersebut tidak dihantar melalui pelabuhan Gaza? Seperti kita ketahui kapal2 yang ingin berlabuh di Gaza terpaksa melalui kawalan ketat tentera marin Israel, seperti misi-misi flotilla keamanan ke Gaza sering saja disekat rakus oleh tentera Israel.

Malah pihak Israel sendiri menyatakan amaran setiap bentuk barangan (termasuk sumbangan kemanusiaan) yang ingin dihantar ke Palestin (walaupun ke Gaza) harus melalui PELABUHAN ASHDOD dan dihantar melalui jalan darat ke destinasinya.

It was particularly interesting to watch the short video clip released by the Israeli military on their website - - where a naval official called on the ships to turn around. The official used some phrases rarely used by Israeli spokespersons. “Your attempt to enter the Gaza Strip by sea is a violation of international law. We remind you that humanitarian supplies can be delivered to the Gaza Strip by land, and you are welcome to enter Ashdod port and deliver supplies through land crossings,” the unnamed official said. RUJUK SINI!!

Mungkin tidak dapat disalahkan Mahfuz Omar kerana dengan status pendidikan bertaraf SRP (sekarang PMR), dia agak lembab dalam subject GEOGRAFI dari zaman persekolahannya sehinggalah memegang jawatan Naib Presiden PAS sekarang. Tidak malukah penyokong2 PAS mempunyai Naib Presiden sebangang ini???

.

7 das tembakan!:

Anonymous said...

tak setuju dgn tajuk..

patutnya: "mahpuz bodoh dlm semua subjek"



faizu

Jangan marah dier..dia ni memang jenis lembab ckit..hahaha..bro, salam perjuangan dari Sarawak, mohon pautan link... http://theunreportednews.blogspot.com/ tq.

Anonymous said...

Kah kah kah kah kah... Hero Palestin GAGAL dalam hal Geografi Palestin.... Malunya ada Naib Presiden SEBODOH Mampus Omar ni. Peluru kapur je yang ditembaknya......

Anonymous said...

Mahpuz tak belaja geografi. aaaaahahaha

dah lah tok guru pun kata dibolehkan berdagang dengan israel.

dia ni busuk hati, dengki kat felda

palestin ni dia pun tahu kat mana. Yg dia tahu israel tu ada dlm pejabat pkr.

Get free money
http://www.centplay.com/affiliate/id_878/

Anonymous said...

Kalau nak tahu kisah seks :

http://beritasemasa.com/