.

BREAKING NEWS!! Serangan Besar-besaran Terhadap Penceroboh #LahadDatu Dilancarkan!! #Pray4Sabah

KUALA LUMPUR: Pasukan keselamatan lancar serangan jam 7 pagi ini terhadap kumpulan penceroboh di Kampung Tanduo, Lahad Datu, kata Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak dalam satu kenyataan sebentar tadi. -BH

ARMOUR PERSONNEL CARRIER


Operasi Pembersihan di Kg Tandou oleh ATM telah bermula dengan serangan udara (AIRFORCE BOMBINGS) & menggunakan APC (ARMOUR PERSONNEL CARRIER). Minta semua mendoakan keselamatan pasukan keselamatan negara kita!!


UPDATE: Kenyataan penuh PM

KUALA LUMPUR: Berikut adalah kenyataan penuh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak berhubung serangan di Kampung Tanduo, Lahad Datu: 

Sejak pencerobohan oleh kumpulan bersenjata di Lahad Datu pada 12 Februari 2013, kerajaan mengambil pendekatan untuk menyelesaikan konflik ini tanpa pertumpahan darah.

Pihak polis sudah mengadakan pertemuan dan rundingan dengan harapan penceroboh akan bersetuju keluar dengan aman tanpa dikenakan sebarang tindakan undang-undang yang serius. 

Semakin lama pencerobohan ini berlanjutan, jelas kepada pihak berkuasa bahawa penceroboh tidak berniat untuk keluar dari tanah Sabah. 

Pada hari Jumaat lalu, mereka melepaskan tembakan ke arah anggota polis yang bertugas di kawasan tersebut menyebabkan dua anggota kita terbunuh; sehari kemudian enam lagi anggota polis dibunuh oleh penceroboh di Semporna. 

Selepas serangan yang pertama, saya menegaskan bahawa penceroboh mesti menyerah diri dan jika mereka enggan pihak berkuasa negara ini akan bertindak. 

Sebagai negara Islam yang cintakan keamanan dan mengangkatkan perjuangan penyelesaian konflik scara perundingan, usaha kita menggelakkan pertumpahan darah di Lahad Datu tidak berjaya. 
Sebaliknya, anggota pasukan keselamatan kita diserang dan dibunuh, rakyat Malaysia khususnya di Sabah bimbangkan keselamatan mereka. 

Kerajaan mesti mengambil tindakan yang sewajarnya bagi menjaga maruah dan kedaultan negara sebagaimana yang dituntut oleh rakyat. 

Pada jam 7 pagi ini pasukan keselamatan melancarkan serangan di Kampung Tanduo.




Nantikan perkembangan lanjut di BLOG 1PELURU.COM

.

21 das tembakan!:

Anonymous said...

"Ya Allah, jadikan hari ini lebih baik bagiku dan saudara seislamku berbanding semalam. Kau utuskan semangat yang kuat kepada askar-askar yang sedang berjuang di medan perang. Kau berikan semangat kepada keluarga mereka, dan kau selamatkanlah negara kami daripada malapetaka. Sesungguhnya hanya padamu kami memohon, dan kepadamu jua kami mengharapkan keampunan." #prayforsabah

Anonymous said...

wayang najib & amenooo dah sampai klimaksnya..... kahkah kah!!!!

Anonymous said...

AMin Ya Rabal Alamin..

Anonymous said...

Cilaka ko.org da nk mati2 beperang.sempat lg ko ckp wayang..keturunan anjing ko ini.

Anonymous said...

Kepala hotak ko..ko igt ni lakonan ke

Anonymous said...

kau memang sial..langsung taka ada semangat cintakan negara.yg kau tahu bangkang tahap longkang

Anonymous said...

Puki mak hang la 844. Pak hang serang puki mak hang, boleh la men wayang. Tu yang mai hang pasai pak ngan mak hang men wayang. Bodoh

Anonymous said...

bertaubatlah.... negara berdepan dengan konflik....tunjukkan semangat kenegaraan kamu....

Anonymous said...

apehal la bodoh sgt ko nih

Anonymous said...

bangang pun biar la betempat. ko ingat semua benda wayang ke. bodo piang betol la

Anonymous said...

oiii.. palui anon 8:44AM.. ko ingat ini sandiwara lagi ka.. 8 org suda anggota kita mati.. ko ingat dgn komen ko macam ni boleh buat yang mati hidup kembali ka?? bagus ko yg pigi sana ld kalau macam tu baru ko pasti betul ini sandiwara atau bukan.. kasi rasa ko peluru hidup di sana ld.. ko punya ketua la ni punya pasal, kalau di ndak panggil mana dorang mau datang sini tu.. puiiii la ko..

Anonymous said...

weh anon 8:44 sial la lu... lu kalau x tw apa yang jd jangan sembang mcm gampang..

One said...

Kimak & bodo org ya. Pergi ke LD nun mun x percaya.. ko ingat yg benda ini boleh jd wayang ke? Jahanam pembangkang..

Anonymous said...

Woi babi! Ang jgn pelaq ngat!.. Ang xlayak dok Malaysia ni! P dok Mali nu!.. Babi! Aku sumpah law AK knai ang mang AK bunoh ang..!!!

Anonymous said...

8.44AM... ape ke bodoh ko ni?? bleh ko kate wayang....?? wooii.. cube letak mak bapak ko kt sane.... ko nk cakap pe?? ini perang woiii.... ko dgn anwar bleh prg MAMPOS laaa.... ko percaye kan kate2 permusnah negara... sape yg sokong die bodoh la..... BANGSATTT....

Anonymous said...

anon 8.44.... kau memang mcm anjing sulu yg tidak mengenang budi....sepatutnya kau kena bom skli dgn airforce malaysia

Anonymous said...

anon 8.44...PUKIMAK ENGKAU!!seluruh keturunan anak haram ko mesti MAMPOS!!!

Anonymous said...

Anon 8.44 tolong cakap pakai akal dan bukan mengikut emosi dan khabar angin.kepada askar Msalaysia kita,aku doakan agar Allah kurniakan kekuatan semangat dan akal di saat yang sangat genting ini.Allahuakbar!

Anonymous said...

anom 8:44
mulut macam longkang.... mak kau pelacur!!!!

Anonymous said...

X baik maki die.. sebub yg mati bukan bapak die.. kalo bapak die yg mati mesti mak die berlakon menangis.. sebub mak die nak gi jual puki!!!!

Anonymous said...

Bangga dan terhutang budi dengan para pejuang negara yang gagah berani berkhidmat penuh setia demi kedaulatan bangsa agama dan negara kita.Rakyat Malaysia sekarang dan pasti dalam masa terdekat giliran kita orang awam membasmi petualang dan pengkhianat dalam negara kita.Ayuh buatlah pilihan yang bijak.Pencerobohan Lahad Datu adalah pengajaran bagi kita semua.